Maailma parimad rabarberimuffinid

Jalutasin ühel päeval lapsega ja möödusin pagariärist, kust tuli nii head rabarberikoogi lõhna, et ajas minulegi küpsetamise isu peale. Pealegi polnud ma sellel aastal veel mitte midagi rabarberist teinud ja see viga tuli kiiresti parandada. Algne idee teha kooki asendus hoopis mõttega küpsetada muffineid, kuna selleks vajalikud koostisosad olid mul kõik kodus olemas.


Otsisin netiavarustest retsepti ja sattusin nami-nami "maailma parimate rabarberimuffinite" otsa. Nonii, mina olen nüüd sõltuvuses! Ma olen elus üsna palju muffineid küpsetanud, mis on minu arvates väga maitsvad olnud, aga need ületasid kõik eelmised mitmekordselt. Pealt krõbedad, seest pehmed ja mahlased, magus ja hapu tasakaalus - ühesõnaga ideaalsed! Need meenutasid mulle Kadriorus Koidula tänaval asuva Gourmet Coffee muffinivormis pisikoogikesi, mille kirjeldamiseks on lausa raske sõnu leida. Kui ma nüüd kodus ka sarnaseid "kooke" küpsetada oskan, siis suvevormile see küll kaasa ei aita :)

Omalt poolt lisasin retseptile martsipani, kuna seda oli väike jupp külmkappi jäänud. Teinekord võiks seda rohkemgi panna. Kui martsipani pole, siis tasub 0,5 dl suhkrut rohkem panna. Soovi korral võib sisse ka ingverit riivida, kuna see annab samuti mõnusa maitsenüansi. Pikendasin ka veidi küpsemisaega, kuna 15 minutiga jäid minul muffinid veel veidi toored. 


2 muna
2,5 dl nisujahu
1,5 dl suhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
2 tl vanillisuhkrut
150 g paksemat hapukoort
50 g võid
50 g martsipani
300 g tükeldatud rabarberit
Kaneeli-suhkrusegu peale puistamiseks

Tükelda rabarber ja lisa paar teelusikatäit suhkrut, et liigne mahl rabarberist eralduks.

Sulata või potis. Vahusta munad suhkruga heledaks tugevaks vahuks. Sega omavahel kuivained. Pudista näppude vahel nende hulka ka martsipan. Seejärel sega munavahu sisse vaheldumisi hapukoor, sulavõi ja kuivained.

Viimasena lisa rabarberitükid. Pane paberist muffinivormid silikoon- või metallist vormidesse ja täida need ääreni tainaga. Selliselt kerkivad muffinitele armsad "mütsid". Puista peale kaneeli ja suhkru segu.

Küpseta 225-kraadises ahjus 15-20 minutit, kuni muffinid on pealt kuldpruunid.

Comments

Popular Posts