Klassikaline küpsisetort

Mõned nädalad tagasi oli mu kallil abikaasal sünnipäev. See pani mind mõtlema, millist torti oleks kõige parem suuremale seltskonnale teha, kui aega on üsna napilt. Ja mis sobiks sellises olukorras paremini kui üks küpsisetort :) Maitseb enamikule inimestele ning on lihtne ja kiire teha. Küpsisetorti õpetas mulle tegema ema, kui ma veel teismeline olin. Koguseid saab kohandada vastavalt sööjate arvule. Minu tordist jätkus 28-le sööjale.


5 pakki Selga klassikalisi küpsiseid
5 pakki Selga kakaoküpsiseid
immutamiseks piima

purk mustasõstramoosi (eelistatavalt ise tehtud)
900 g vanilje kohupiimakreemi
600 g kakao kohupiimakreemi
4 dl vahukoort
1 tl vanillisuhkrut
kaunistamiseks erinevaid marju või puuvilju

Kasta heledad küpsised hetkeks piima sisse ja aseta kandikule 4 korda 7 küpsist. Kata küpsised mustasõstramoosiga ja moosikiht omakorda poolega vanilje kohupiimakreemist. Nüüd lao peale kiht kakaoküpsiseid ja kata see omakorda kakao kohupiimakreemiga. Lao samas järjekorras veel kaks kihti. Viimane kiht kakao kohupiimakreemi kata omakorda immutatud küpsistega ja pane tort külma seisma. Soovitatavalt võiks tort olla külmas üleöö.

Kaunistamiseks vahusta koor koos 1 tl vanillisuhkruga. Kui tahad natuke magusamat vahukoort, võid lisada ka veidi tuhksuhkrut. Kaunista kook samal päeval, kui seda serveerid. Siis on vahukoor veel mõnusalt värske. Kata tort sellega pealt ja külgedelt. Kaunista vastavalt oma soovile ja maitsele. Mina kasutasin sellel korral füüsaleid ning sügavkülmast võetud vaarikaid ja musti sõstraid. Varasemalt olen küpsisetorti kaunistanud apelsiniviiludega ja puistanud üle riivitud šokolaadiga.

Comments

Post a Comment

Popular Posts