Rabarbri-valge šokolaadi muffinid

Mäletate lapsepõlvest seda õndsat tunnet, kui ema või vanaema kooki küpsetas ja terve tuba mõnusa lõhnaga täitus? See on ka üks põhjusi, miks mulle meeldib küpsetada, sest siis on tuba jälle seda lapsepõlve lõhna täis. Muidugi on alati huvitav teada, milline lõpptulemus ahjust välja tuleb, kuid tihti on protsess ise minu jaoks isegi tähtsam. Magusaid küpsetisi tegin juba üsna noorelt - ajal, mil muude toitude tegemine mulle ületamatult keeruline tundus ja minu kokakunst juustuga makaronide valmistamisega piirdus. Võib-olla sai minu armastus igasuguste magusate kookide tegemise vastu alguse vanaemast, kes oli sellel alal tõeline asjatundja. Igaks tähtpäevaks valmistas ta lisaks soolastele hõrgutistele ka mitu uskumatult maitsvat torti või kooki. Samuti küpsetas ta maailma parimaid kaneelisaiu. Talle meeldis alati katsetada erinevate maitsetega ja proovida uusi asju. Nii et see võib mul ka geenides olla :)
 
Rabarberimuffineid valge šokolaadiga on üks kiire ja lihtne viis argiõhtul suu magusaks teha. Tegin neid eelmisel kevadel paar korda ja nüüd, kui taas rabarberiaeg käes on, tuli isu neid uuesti teha. Retsepti leidsin Toidutarest. Rabarberi ja valge šokolaadi kooslus tundus huvitav ja nii ma siis need käsile võtsingi. Natuke kohandasin retsepti koguste osas. Jahu lisasin 1 dl võrra vähem kui originaalretseptis ja panin ära terve 100-grammise šokolaaditahvli.

Rabarberid pole kahjuks enda aia omad, vaid pärinevad poeletilt. Loodan tuleval nädalavahetusel isa aiast ka mõned varred napsata. Tahaks teha kisselli ja mõned karbid rabarberiga talveks sügavkülma panna. 


100 g võid                                                                   
1 dl suhkrut
2 muna
1 dl hapukoort
2,5 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
150 g rabarbrit
100 g valget šokolaadi

Sulata või ja lase pisut jahtuda. Lisa juurde hapukoor ja suhkur, sega. Klopi sisse munad.
Sega teises kausis jahu küpsetuspulbriga ja lisa muna-hapukoore-või segule. Kõige lõpus sega juurde hakitud rabarber ja hakitud valge šokolaad. Tõsta muffinivormidesse ja küpseta 180-kraadises (soovitatavalt pöördõhuga) ahjus ca 25 minutit. Kontrolli küpsust puutikuga.

Need muffinid on parimad ahjusoojalt. Mina sain antud kogustest 6 suuremat sorti keeksikest, mis on täpselt paras kogus kahele inimesele maiustamiseks. Naudi tassi teega :)


Comments

Post a Comment

Popular Posts