Põhjaka - pärl keset Eestit

Olen juba pikemat aega tahtnud külastada Põhjaka mõisa restorani, mis asub Tallinn-Tartu maantee läheduses enamvähem poole tee peal. Siiani ei olnud see õnnestunud, aga nüüd sai teel Tartusse sealt läbi põigatud ja seda otsust ei tulnud kahetseda. Koht ise oli armsalt boheemlaslik ja mitte üle pingutatud sisekujundusega.

Istuda saab nii sees kui suvisel ajal väljas. Selleks on tehtud vanade kivimüüride vahele katusealune juhuks, kui hakkab vihma sadama. Sellele suvele omaselt see ka juhtus - ühel hetkel oli soe ja mõnus ning järgmisel kallas nagu oavarrest :) Kivimüüride vahele on väga toreda mõttena tehtud ürdinurgad, kus kasvasid murulauk ja maasikad ning muudki maitsetaimed.


Toit andis silmad ette nii mõnelegi Tallinna restoranile, mida viimasel ajal külastanud olen. Menüü uueneb pidevalt ja kõik on tehtud värskest peamiselt kohalikust toorainest. Mina valisin selle päeva menüüst Esna kitsejuustu naadipesto, tomatite ja värske saiaga. Kitsejuust oli pehme, naadipestos tuntav umbrohu maitse ja tomatid sobisid sinna juurde väga hästi.  
Esna kitsejuust
Abikaasa sõi praetud räimi kartulipüree, kodujuustukastme, muna ja redisesalatiga. Seegi roog oli aus ja puhta maitsega. Eriti hästi sobis räimede juurde kodujuustukaste. 

Praetud räimed kodujuustukastmega
Parim osa oli aga magustoit, mille kirjeldamiseks mul isegi sõnu ei ole. Selleks oli besee astelpaljukreemi, vahukoorepilvekese ja maasikatega. Kõik need head maitsed lihtsalt tantsisid mu keelel. Besee magusust täiendasid astelpaju kreemi kerge hapukus, vahukoore kergus ja maasikate värskus. Alguses kahtlesin, kas seda tellida, aga olen õnnelik, et seda tegin. Sain fantastilise maitseelamuse. 
Besee astelpajukreemiga
Eraldi äramärkimist väärib morss, mis oli tehtud rabarberimahlast. Väga mõnusa nüansi andis rabarberimorsile värske piparmünt. See andis mulle idee endalegi kodus rabarberimahla keeta. 

Igal juhul kavatseme Põhjakat veel tulevikuski külastada, kui jälle teel oleme ja head toitu nautida tahame :)

Comments

Popular Posts