Puruvorm marjadega

Puruvormid kuuluvad ilmselt iga maiasmoka lemmikute hulka. Avastasin need enda jaoks tänu minu hinnangul Tartu parimale kohvikule Cafe Truffe, kus üht sellist pakuti. Niisiis hakkasingi mõtlema, kuidas sellist head maiust ka ise kodus valmistada. Mitmeid retsepte kombineerides saingi sellise tulemuse, mida soovisin. Puruvormi valmistamine on lihtne, ei võta palju aega ja talvel on see hea võimalus kasutada suvel sügavkülma kogutud marjavarusid. Minu üheks favoriidiks on krõbeda mandlikattega kaetud marjad. Eriti mõnus on puruvorm soojalt koos vanillijäätisega. Üks oht on ka - tainast maitstes võiks selle juba ilma küpsetamata ära süüa :P

Varieerimisvõimalusi erinevate marjadega on väga mitmeid. Näiteks annavad väga hea koosluse maasikad ja mustikad, maasikad ja kirsid või mustikad ja vaarikad. Kasutada võib ka sõstraid. Kuna hetkel oli mul isu just maasikate ja mustikatega variandi järele ning need mul sügavkülmas olemas olid, siis tegingi vormi nendega. Mina olen kasutanud puruvormi tegemiseks kreembrülee vorme ja nii on tulnud kokku 10 portsjonit. Muidugi võib kasutada ka üht suurt pirukavormi.


Puru:
100 g mandlilaaste
1 dl suhkrut
3 dl jahu
1 tl vanillisuhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soola
150 g võid

Marjatäidis:
500 g erinevaid (külmutatud) marju
1 tl tärklist
1 tl kaneeli
1 sl suhkrut

Sega kausis omavahel mandlilaastud, jahu, suhkur, vanillisuhkur, küpsetuspulber ja sool. Lisa tükeldatud või ja näpi purutaoliseks massiks. Pane korraks külma.

Sega omavahel marjad, tärklis, kaneel ja suhkur. Jaota marjasegu küpsetusvormidesse ja kata puruga. Küpseta 200-kraadises ahjus ca 20-25 minutit, kuni puru muutub kuldpruuniks. Serveeri soojalt vanillijäätisega.


Comments

Popular Posts