Pohlaparfee

Parfee ehk pooljäätis on lihtsalt valmistatav magustoit. Kui kodus jäätise tegemine ei ole alati just kõige lihtsam ülesanne, siis parfee tegemisega peaks küll igaüks hakkama saama. Tulemus on igal juhul parem kui nii mõnedki poejäätised.

Kui ma laps olin, siis tegi mu vanaema parfeed suviti värskete maasikatega ja see oli üks meie suuri lemmikuid. Nüüd aastaid hiljem meenus mulle see mõnus magustoit ja otsustasin ise selle tegemise järgi proovida. Maasikate aeg on juba ammu läbi, aga õnneks on praegu saada sügisesi marju.

Olen sellel aastal enda jaoks taasavastanud pohlad. Aastaid ei osanud ma pohli hinnata, kuid sel sügisel, kui olen tänu emapuhkusele saanud neid metsas ise korjamas käia, on mõrkjas-hapukad marjad leidnud tee mu südamesse. Pohlaparfeegi ei petnud mu ootusi ja oli sama mõnusalt õhuline ja kergelt hapukas kui lapsepõlve maasikatega variant. Järgmisel suvel proovin kindlasti ka selle vanaema retsepti järgi.


Inspiratsiooni sain Liina blogist. Antud kogusest jagub neljale kuni kuuele maiasmokale.

2,5 dl pohli
1,5 dl suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
2 muna
2 dl vahukoort

Purusta pohlad 0,5 dl suhkruga püreeks. Eralda munakollased valgetest ja vahusta munavalged tugevaks vahuks. Vahusta munakollased ülejäänud suhkruga. Vahusta koor koos vanillisuhkruga. Sega marjapüreesse muhakollasevaht, seejärel vahustatud koor ning viimasena munavalgevaht.

Vooderda väikesed vormid seest kile või fooliumiga ning tõsta vaht vormidesse. Tõsta vormid sügavkülma vähemalt neljaks tunniks, soovitatavalt üleöö. Enne serveerimist kasta vorm korraks kuuma vette ning kummuta magustoit taldrikule. Võid lasta parfeel ka veidi toatemperatuuril pehmeneda.


Comments

Popular Posts